5/5 (1) Modelarea 3D

Exista trei moduri de a reprezenta modelarea 3D:

Modelare poligonala – Punctele in spațiul 3D, numite noduri, sunt conectate prin segmente de linie pentru a forma o rețea poligonala. Marea majoritate a modelelor 3D de astazi sunt construite ca modele poligonale texturate, deoarece acestea sunt flexibile și deoarece computerele le fac atat de repede. Cu toate acestea, poligoane sunt plane si pot aproxima doar suprafete curbe utilizand mai multe poligoane.

Modelare Curve – Suprafetele sunt definite de curbe, care sunt influențate de puncte de control ponderate. Curba urmeaza (dar nu in mod necesar interpola) punctele. Creșterea greutații pentru un punct va trage curba mai aproape de acel punct. Tipuri de Curve: neuniforma raționala B-spline (NURBS), spline, patch-uri și primitive geometrice

Sculptura digitala – desi destul de noua aceasta metoda de modelare, sculptura 3D a devenit foarte populara. In prezent, exista 3 tipuri de sculptura digitale: deplasare, care este cel mai utilizat pe scara larga in randul aplicațiilor in acest moment, volumetric și tessellation dinamic. Deplasare foloseste un model de dens (de multe ori generate de suprafețe subdiviziune a unei plase de control poligon).

Etapa de modelare consta in modelarea obiectelor individuale care sunt utilizate ulterior in scena. Exista o serie de tehnici de modelare, inclusiv:
-geometrie solida constructiva
-suprafete implicite
-suprafețe compartimentare

Modelarea poate fi realizata prin intermediul unui program dedicat (de exemplu, Cinema 4D, forma • Z, Maya, 3ds Max, Blender, Lightwave, Modo, solidThinking) sau o componenta (formatoare, Lofter in 3DS Max) ori o descriere (la fel ca in POV-Ray). In unele cazuri, nu exista nici o distincție stricta intre aceste faze; in astfel de cazuri de modelare este doar o parte a procesului de creare a scenei (acesta este cazul, de exemplu, cu Caligari trueSpace și Realsoft 3D).

Ai onoarea sa votezi acest articol.

Leave a Reply