5 sfaturi pentru crearea unui brand online puternic in 2015

Daca detii un business si ai ajuns in 2015, iar cuvinte precum “branding online”, “social media” sau “marketing online” nu iti spun mare lucru, atunci nu cred ca iti merge prea bine afacerea. Este cazul sa iti revii rapid la realitate si sa apelezi la ajutorul unor specialisti pentru a te scoate din acest impas. Pana atunci retine toate informatiile prezente, in acest articol, pentru ca vei putea afla cateva sfaturi utile despre cum poti sa te faci remarcat, acum, in online. Te vei lamuri singur cum poate afacerea ta sa faca saltul maret pentru a deveni un brand si de ce este important pentru tine sa ai un brand competitiv. Este cazul sa renunti la acele practici invechite, care nu-ti ofera niciun rezultat.

1.  Stabileste o identitate vizuala pentru brand

Inainte de a incepe sa te gandesti la marketing si la profituri, trebuie sa iti dai seama ce iti doresti sa vinzi pe piata online si, mai ales, cui te adresezi. Identitatea brandului tau este elementul care te va ghida, pe parcurs, catre toate etapele viitoare de branding. Asa ca gandeste-te cu atentie ce ton vei folosi.

Iata cateva intrebari care te vor ajuta sa ai un fundament bun pe care sa poti construi:

  • Care sunt cele cinci caracteristici principale ale afacerii tale?
  • Care este situatia sau problema pe care afacerea ta se ofera sa o rezolve?
  • Ce public tinta va fi interesat de solutia pe care o oferi?
  • Care este aspectul care face ca afacerea ta sa iasa in evidenta din segmentul de care apartii?

2. Construieste un website cu functionalitate ridicata

In zilele noastre, aproape toata lumea realizeaza, pe cont propriu, un mic research despre produsele si serviciile la care se gandeste sa apeleze, inainte de a contacta compania respectiva. Iata de ce trebuie sa iti faci simtita prezenta, in mediul online, si sa lucrezi la conturarea unei reputatii impecabile.

Desigur, intrebarea care iti apare in minte acum este “Cum pot sa-mi fac website-ul sa iasa in evidenta, astfel incat consumatorii sa se intoarca la mine si nu la concurenta?” Aici intervine ceea ce numim functionalitate ridicata a website-ului, care trebuie sa fie fara cusur. E de la sine inteles ca un website care este lent, se incarca greu si este dificil de navigat, nu va face altceva decat sa enerveze consumatorii. Acestia nu vor astepta si vor inchide website-ul daca nu pot vizualiza produsele, intr-o fractiune de secunda, dupa ce au apasat click pe ele.

Daca nu ai aceasta problema cu website-ul, asigura-te ca ai un continut de calitate, care va reusi sa capteze atentia utilizatorilor. Cum faci acest lucru? Incepe sa te documentezi cu privire la datele despre publicul tau, afla ce isi doresc clientii si vizitatorii tai si incepe imediat sa le livrezi exact ceea ce au nevoie.

3. Pune la cale un plan puternic de branding online

Da, este firesc sa fii putin confuz in ceea ce priveste inceperea procesului de a obtine un brand care sa fie observat de publicul tinta in mediul online. Si nu, nu esti singurul care pateste asta. De aceea, a schita intai un plan este cel mai bun mod de a-ti proteja afacerea de o experienta singuratica de branding si, mai ales, de a te feri de o reputatie proasta de brand in online. Mai mult decat atat, este intelept pentru tine sa revizuiesti des pasii pentru construirea unui plan de branding online. Daca nu stapanesti acest domeniu si esti nesigur pe deciziile tale, cel mai indicat este sa apelezi la ajutorul unor firme specializate pe servicii de branding.

4. Nu fii prea insistent

Nimic nu va indeparta mai tare un potential client decat un pitch evident de vanzari. Consumatorii, de astazi, sunt foarte educati si nu agreeaza deloc aceste tactici de vanzari agresive si insistente. De aceea, ceea ce trebuie sa faci este sa incerci sa contruiesti o relatie cu publicul tinta si sa ii castigi increderea.

Daca le inspiri incredere consumatorilor tai, ei vor lua in considerare achizitionarea produsului tau si nu pe cel al concurentilor tai. Si ghici ce? Si aici tot branding-ul online este cheia. Este cazul sa incepi, acum, o campanie de branding online, prin care ii informezi pe vizitatorii tai, despre afacerea ta si industria de care apartii.

5. Email Marketing-ul inca functioneaza

Desi esti prezent pe Facebook si ai un website functional, nu toti cei care fac parte din publicul tau tinta vor sti ca existi si iti vor vizita site-ul. De aceea, este necesar sa mergi tu catre ei. Cel mai bun mod, prin care poti face asta, este sa realizezi o lista de contacte si sa incepi sa trimiti e-mailuri pentru a-i atrage si convinge sa iti viziteze site-ul. Branding-ul online este cel care iti ofera acest impuls mai ales daca e-mailurile includ o data limita, anunta o vanzare speciala sau te lasa sa vezi un preview scurt cu un nou produs care va aparea pe site.

Asadar, branding-ul este un factor important, iar efectul procesului de branding este responsabil, in mod direct, de succesul sau de esecul afacerii tale. De aceea, stabilirea si mentinerea unui brand puternic vor reda afacerii tale acea voce unica si plina de incredere. Mai mult decat atat, un brand puternic este modalitatea prin care le transmiti clientilor tai faptul ca esti capabil sa comunici fluent cu publicul tinta si ca ati stabilit cu succes o legatura stransa, prin care le poti anticipa intentiile si dorintele.

5/5 (1)

Ai onoarea sa votezi acest articol.